miercuri, 17 noiembrie 2010

Distanta: fosa septica fata de vecinatati

             ORDIN Nr.536 din 23 iunie 1997 pentru aprobarea Normelor de igiena si a recomandarilor privind mediul de viata al populatiei:
             Art. 33. -In situatia in care nu exista canalizare sau posibilitatea de racord laaceasta, se vor adopta solutii individuale de colectare si neutralizare a reziduurilor lichide, cu luarea masurilor de protejare a mediului si sanatatii.
             Art. 34. -Indepartarea apelor uzate menajere provenite de la locuintele neracordate la unsistem de canalizare se face prin instalatii de preepurare sau fose septice vidanjabile, care trebuie sa fie proiectate si executate conform normelor in vigoare si amplasate la cel putin 10 m fata de cea mai apropiata locuinta; instalatiile se intretin in buna stare de functionare; vidanjul se va descarca in cea mai apropiata statie de epurare a apelor uzate.
             Art. 27. (1) Fantana reprezinta o instalatie locala de aprovizionare cu apa, individuala sau publica, instalatie din care apa este consumata prin extractie direct din sursa.
             Apa din fantana, pentru afi folosita in scop potabil, trebuie sa corespunda calitativ standardului national nr. 1.342/1991 (tabel) si sa asigure cantitatea minima necesara,zilnica, pentru locuitorii deserviti.
             (2) Fantana trebuie amplasata si construita, astfel incat sa fie protejata de orice sursa depoluare si sa asigure accesibilitatea. In situatia in care constructia fantanii nu asigura protectia apei, iar adancimea acviferului folosit este mai mica de 10 m, amplasarea fantanii trebuie sa se faca la cel putin 10 m de orice sursa posibila de poluare: latrina, grajd,depozit de gunoi sau deseuri de animale, contete etc. Adancimea stratului de apa folosit nu trebuie sa fie mai mica de 4 m. Peretii fantanii trebuie astfel amenajati incat sa previna orice contaminare exterioara. Ei vor fi construiti din material rezistent si impermeabil: ciment, caramida sau piatra, tuburi din beton.
             Autoritatile locale, prin hotarari ale consiliuluilocal pot stabili alte limitari.
             Din experienta practica,SC.Criber NET recomanda respectarea urmatoarelor distante la amplasamentul foselor septice :
             1. Distanta fosei fata de cladiri invecinate : 10 m
             2. Distanta fosei fata de propria cladire : 5 m
             3. Distanta drenului (campului de infiltrare in sol ) fata de surse de apa potabila: 30m
             4. Distanta liniei (tevii ) de drenaj fata de nivelulpanzei freatice : 2m

3 comentarii:

  1. Noi am avut faci o fosa din tuburi si am scos-o din funcțiune din cauza la un vecin .Au venit de la primarie cu buldo si am scos tuburile acum nu mai functioneaza am avut un scandal cu vecini ca fosa mea le otraveste fântâna desi fântâna lor de fosa mea e la o distanță de 60 m .Cum trebuie să fac dacă fosa mea Nu functioneaza sa nu ma mai cert cu vecini .Tin sa mentionez ca eu cand aveam fosa scoteam apa cu vitanja la 1 an si nu am wc nu mai masina de spălat si face o data pe saptamana baie.La cine trebuie să apelez sa nu ma mai deranjeze vecinul ca nici găinii nu am voie să țin în ograda nici porc nici nimic cal deranjează. Spunetimi ce trebuie să fac sa ma lase in pace .Gin sa mentionez ca ei vin din cand in cand la tara ca ei stau la Botosani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am vecinul din partea de la deal a facut fosa la cica 1,70m de la fereastra casei mele nu am stiut cind a fcuto cred ca noapte ce trebuie sa fac unde trebuie sa ma adresez

    RăspundețiȘtergere
  3. Mireuta rahila pirtesti de jos deleni

    RăspundețiȘtergere